El Meon Klahiko

I Wrote What I Write, I Write What I Like – With A Jeng!

jangan buang aku, aku ralat 25 October, 2010

Filed under: Poemjeng — meonjeng @ 11:09 am

jangan pikul aku, aku berat
ditambak dengan ketidakpastian arah
penuh dengan timbunan nafsu amarah

jangan kunyah aku, aku liat
walau manis, ia manis darah merah
kenyal tanpa masak, masih mentah

jangan percaya aku, aku khianat
mudah berjanji, tapi palsu dan murah
kan kau menyesal memberiku amanah

jangan kawan aku, aku jahat
busuk dan keji, macam sampah
kau pasti akan jadi menyampah

 

.

.

special thanks to escapist

 

3 Responses to “jangan buang aku, aku ralat”

  1. aku escapist Says:

    jgn bagi aku makan, aku diet.
    aku tak mau berat.

    jgn tipu aku lagi di kopitiam
    aku mudah melatah.
    telefon sana sini mencari kepastian.
    oh sungguh celake kau!

    lukis lah lagi seekor dinasaur.

    lukis lagi seekor jerung. hammerhead.

    lukis lagi seekor zirafah.

    ah meon. akhirnya hanya aku dan kau je paham semua ni.

  2. aku escapist Says:

    Lukisan itu..sangat comel.

    Seekor jerung

    Seekor zirafah.

    Seekor, dua ekor, tiga ekor, empat ekor dinasour.

    Hati tersentuh

    Naluri tersentap

    Burung-burung berkicau

    Bunga-bunga berkembang

    Fikiran melayang.

    Si kecil itu riang

    Terima kasih abang.

  3. meonjeng Says:

    ko stim ke ape escapist. tapi yg ingin aku lukis, tak mungkin dilukis atas kertas. atau berseorangan. ku perlu lakar bersama, diwarnakan berdua.

    ku ingin melukis bahagia.


Leave a Reply

